Meest gestelde vragen over de rotanmeubelen
Wat is de levertijd?
Onze stoelen, banken, krukken en tafels worden allemaal met de hand speciaal voor u vervaardigd in de door u bestelde kleuren en weefpatronen. Er is keuze uit 13 verschillende weefpatronen en 28 kleuren Rilsan PA11. De Canneuses ( weefsters) en de Rotiniers hebben jarenlange ervaring in dit zeer specifieke ambacht. Omtrent de status van de levertijd is het handig een mailtje te sturen info@ha50.nl Zodra de aanbetaling van 50% overgemaakt is gaat de bestelling naar de Franse ateliers. Wanneer uw bestelling gereed is nemen we contact met u op om een afspraak te maken omtrent de levering.
Zijn de stoelen duurzaam?
De stoelen zijn exclusief en onderscheidend omdat ze helemaal met de hand worden gemaakt en let wel, in Europa ! Met één stoel is men gemiddeld 8 – 10 uren bezig.
Ambachtslieden werken, in Franse ateliers op dezelfde wijze zoals als 100 jaar geleden maar wel met uitsluitend de beste materialen.
Natuurlijk zijn er stoelen die op het eerste gezicht erg op die van HA50 lijken maar veelal gaat het dan om een Chinese variant.
Het is een duurzame investering en zeker wanneer de stoelen binnen toegepast worden, gaan ze een leven lang mee.
Bij intensief gebruik op terrassen of in restaurants, bestaat er zelfs de mogelijkheid de stoelen weer te laten restaureren in de Franse ateliers.
Verkoopt u naast stoelen, banken en krukken ook andere meubelen?
Inderdaad kunnen we ook bijpassende Franse bistrotafels leveren. Onze bistrotafel worden gemaakt in ronde, vierkante of rechthoekige vorm. De basis van watervast verlijmd multiplex, die dubbel gelakt wordt aan de onderkant en daarna gelamineerd met Formica top. Ook hier kunt u kiezen uit verschillende kleuren. Vervolgens wordt er naar keuze een Inox of messing rand omheen gezet, deze rand kan glad zijn maar ook voorzien van een ribbel oftewel Mouluré. De tafels, die ook helemaal met de hand gemaakt worden hebben een levertijd van 8 weken. We leveren vier verschillende onderstellen van gietijzer.
Leveren jullie aan horeca, architecten en stylisten?
Ha 50 heeft veel ervaring met het inrichten van restaurants en café’s. Zowel binnen als buiten worden onze meubelen toegepast en wij adviseren u graag met het afstemmen van de juiste kleuren en patronen. Indien het om een groot project gaat kunnen we ook een afspraak met u maken op locatie en een aantal van onze stoelen meenemen. Uiteraard kunt u geheel vrijblijvend onze showroom in Harlingen bezoeken. Bel dan wel even vooraf aan uw komst. De laatste tijd zien we dat onze meubelen steeds vaker in het interieur toegepast worden.
Heeft u stoelen of tafels op voorraad?
Nee, we hebben geen voorraad aangezien alles speciaal op bestelling gemaakt wordt. Soms verkopen we een aantal modellen uit onze showroom.
Welke materialen worden gebruikt?
Er wordt gebruikt gemaakt van de hoogwaardige en duurzame materialen. Voor de rotanstoelen, banken en krukken worden de volgende materialen gebruikt:
Rotan: Mallaca rotan 1e keus AB 18-32 mm en Loonty 1e keus 8-16 mm. Rotan groeit in de regenwouden, en is een snel groeiende plant. Rotan is enorm sterk en gaat generaties mee. Een misverstand is dat rotanmeubelen gemaakt zijn van bamboo. Er is echter een groot verschil; bamboo is hol en rotan is massief waardoor je het kan buigen. Rotan is duurzaam hout. Rotan behoeft nauwelijks onderhoud. Voor de zittingen: massief beukenhout en voor het weven Rilsan PA11 keuze uit 28 kleuren. De afgebeelde kleuren op uw beeldscherm kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Rilsan: Rilsan is geen plastic! Rilsan is het materiaal waarmee geweven wordt. Rilsan is een hoogwaardig polyamide op biologische basis, geproduceerd van duurzame Ricinuszaden van de Ricinus Communis, ook wel de wonderboom genoemd. Het materiaal
is soepel , prima vormbaar en uitstekend bestand tegen veroudering en bovendien verkrijgbaar in 28 verschillende kleuren. Tevens heeft Rilsan een ruim temperatuurbereik van -50 C° tot + 70 C°. Flexibel en ideaal voor het weven Resistant tegen verschillende
weersinvloeden regen, ijs sneeuw en zon resistant tegen ultra violet. Resistant tegen insecten, termieten, schimmels etc. Rilsan verkleurt niet. Voor het vernissen wordt 1e kwaliteit bootlak gebruikt en roestvrijstalen bevestigingsmiddelen en messing spijkertjes.
Zit er ook garantie op het meubilair?
Op onze stoelen heeft u 2 jaar garantie onder voorbehoud dat deze gebruikt worden voor de doeleinden waar ze voor gemaakt zijn. Namelijk zitten en/of relaxen, onze meubelen zijn niet bedoeld om op te springen en te lopen.
Hoe kan ik mijn rotanmeubelen het beste onderhouden?
Rotan meubelen kunnen het best worden schoongemaakt met een lauw sopje van groene zeep en zachte borstel.
Het gebruik van meubelolie, wassen of chemicaliën raden we ten zeerste af. Mocht de laklaag na verloop van tijd verminderen, breng dan zelf een nieuwe pantserlaag aan met bootlak. Zo kunt u vele, vele jaren genieten van uw unieke meubel.
Rotan meubelen kunnen best tegen een regenbuitje maar kijk uit dat je rotan meubelen niet te lang in de nattigheid staan. In de zomer is het verstandig om je rotan meubelen af te dekken als ze buiten staan ( luifel, overkapping of parasol) en in de winter kun je de rotan meubelen het beste binnen zetten. Net als het rotan, kan de Rilsan rugleuning en zitting het beste worden schoongemaakt met een lauw sopje met groene zeep en een zachte borstel daarna afdrogen met een droge doek.
Wat moet ik doen als ik goederen wil retourneren of ruilen?
In principe kunt u uw bestelde meubel niet ruilen omdat het speciaal voor u op bestelling vervaardigd is.
Voordat de meubelen naar de klant gaan controleren we ze eerst in onze showroom. Mocht uw meubel toch onverhoopt beschadigd zijn dan kunt u het binnen 8 dagen retour sturen. De kosten voor retournering zijn voor eigen rekening evenals het risico van retourzending. Zodra wij het retour hebben ontvangen, stellen we u hiervan op de hoogte en zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u worden overgemaakt.
Krijg ik korting wanneer ik een groot aantal bestel?
Wij kunnen geen korting geven bij grote aantallen. Alles wordt met de hand gemaakt en het proces gaat niet sneller bij een grotere bestelling.
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW en verzendkosten?
De prijzen, vermeld op onze site, zijn exclusief BTW. De verzendkosten zijn volledig voor rekening van de koper. Onze offertes zijn geldig van een periode van twee maanden vanaf de datum van het aanbod.
Hoe hoog zijn de transportkosten vanuit Frankrijk?
We proberen de kosten zo laag mogelijk te houden door het verzamelen van orders. Zodra er een bestelling voor ons klaar staat, halen we die zelf uit Frankrijk om het vervolgens bij u af te leveren. Wij nemen contact met u op wanneer uw bestelling klaar staat en spreken datum en tijdstip met u af voor de levering. Bij kleinere bestellingen is het ook mogelijk direct vanaf de fabriek te laten verzenden. Vooraf brengen we uiteraard u op de hoogte van de kosten.
Hoe betaal ik het bestelde product?
Zodra u een bestelling bij ons geplaatst heeft ontvangt u de factuur voor de eerste aanbetaling van 50%. Deze aanbetaling wordt direct overgemaakt naar Frankrijk, zodat uw bestelling ingepland en gemaakt gaat worden. Na ontvangst van de betaling zal de bestelling in behandeling worden genomen en vanaf dat moment gaat de aangegeven levertijd lopen. Wanneer uw bestelling klaar is, ontvangt u een factuur voor het restant en zodra deze is voldaan wordt uw bestelling afgeleverd.
Wat kan ik verwachten van de service?
Wij vinden het enorm belangrijk dat u tevreden bent met uw bestelling. Wanneer u om welke reden dan ook niet tevreden bent, zullen wij alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Onze rotan meubelen zijn duurzaam, mocht na verloop van intensief gebruik uw meubel toe zijn aan herstelwerkzaamheden dan kunnen we dat voor u verzorgen. In de Franse ateliers worden regelmatig stoelen en banken, na jarenlang gebruikt te zijn op de Franse terrassen, weer hersteld zodat ze weer een lang periode mee kunnen.
Staat uw vraag er niet bij?
Neem gerust contact op
Meest gestelde vragen over de Wollen Plaids
WEBSHOP WOLLEN PLAIDS
Hebben jullie een winkel of showroom?
Wij hebben een showroom op dit adres: Noorderhaven 50 Harlingen. Mocht u in de buurt wonen en graag een keer iets komen bekijken of een product zelf willen afhalen dan kan dat. Bel of mail dan even voor een afspraak.
Wat zijn de verzendkosten van een plaid
Voor bestellingen met een bezorgadres binnen Nederland zijn de kosten € 7,65 Voor bestellingen naar België, Duitsland en Frankrijk € 10,70 in rekening.
Verzendbeleid
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen proberen wij binnen twee dagen te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte. De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen € 7,65 binnen Nederland. België, Frankrijk en Duitsland € 10,70.
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van Post NL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Retour- en omruilbeleid
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor uw rekening. Deze kosten bedragen circa 7,65 per pakket en voor België, Frankrijk en Duitsland € 10,70 raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via de mail. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra u bestelling is verzonden met PostNL ontvangt u een verzendbevestiging via e-mail met daarin een track&trace code. Hiermee kunt u de status van het pakket volgen. De pakketten worden standaard als basis pakket verzonden met PostNL. Dit betekent dat het pakket in principe de dag na verzending wordt bezorgd. Voor standaard pakketten geldt dat indien u niet thuis bent de bezorger het pakket bij de buren zal proberen af te leveren. Indien dit niet lukt wordt het pakket naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt van PostNL gebracht. Dit is via de track&trace code te volgen.
Hoe zit het met garantie?
Onze producten zouden u in goede staat moeten bereiken. We vragen u binnen 14 dagen na ontvangst het product te controleren op eventuele gebreken. Op alle door ons geleverde producten geven wij een garantie van 12 maanden, dit uitsluitend bij normaal en zorgvuldig gebruik. Indien er sprake is van een gebrek dan vragen we u dit via een e-mail of telefonisch te melden. We zullen dan z.s.m. een oplossing voorstellen.
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Ja wij hebben een beveiligde website. Alle persoonlijke gegevens die u invult worden via een ssl verbinding versleuteld verzonden zodat buitenstaanders niet mee kunnen kijken. U herkent de ssl verbinding aan het slotje boven in de adres balk en het feit dat de naam van de pagina met https:// begint.
Waar kan ik terecht met Vragen/Opmerkingen?
Mocht u vragen of opmerkingen/klachten hebben dan kunnen deze via e-mail, telefonisch of schriftelijk worden gericht aan:
info@ha50.nl
Pietrix Runia
Noorderhaven 50
8861 AP Harlingen
Nederland
Meest gestelde vragen
Wat is de levertijd?
Onze stoelen, banken, krukken en tafels worden allemaal met de hand speciaal voor u vervaardigd in de door u bestelde kleuren en weefpatronen. Er is keuze uit 13 verschillende weefpatronen en 28 kleuren Rilsan PA11. De Canneuses ( weefsters) en de Rotiniers hebben jarenlange ervaring in dit zeer specifieke ambacht. De productietijd van onze meubelen is 16-24 weken.
Zodra de aanbetaling van 50% overgemaakt is gaat de bestelling naar de Franse ateliers. Wanneer uw bestelling gereed is nemen we contact met u op om een afspraak te maken omtrent de levering.
Duurzaam
De stoelen zijn kostbaar omdat ze helemaal met de hand gemaakt worden in Europa. Met één stoel is men gemiddeld 8 – 10 uren bezig.
Ambachtslieden werken, in Franse ateliers op dezelfde wijze zoals als 100 jaar geleden maar wel met uitsluitend de beste materialen.
Natuurlijk zijn er stoelen die op het eerste gezicht erg op die van HA50 lijken maar veelal gaat het dan om een Chinese variant.
Het is een duurzame investering en zeker wanneer de stoelen binnen toegepast worden, gaan ze een leven lang mee.
Bij intensief gebruik op terrassen of in restaurants, bestaat er zelfs de mogelijkheid de stoelen weer te laten restaureren in de Franse ateliers. Dus wel duur maar ook DUURZAAM.
Inderdaad kunnen we ook bijpassende Franse bistrotafels leveren. Onze bistrotafel worden gemaakt in ronde, vierkante of rechthoekige vorm. De basis van watervast verlijmd multiplex, die dubbel gelakt wordt aan de onderkant en daarna gelamineerd met Formica top. Ook hier kunt u kiezen uit verschillende kleuren. Vervolgens wordt er naar keuze een Inox of messing rand omheen gezet, deze rand kan glad zijn maar ook voorzien van een ribbel oftewel Mouluré. De tafels, die ook helemaal met de hand gemaakt worden hebben een levertijd van 8 weken. We leveren vier verschillende onderstellen van gietijzer.
Ha 50 heeft veel ervaring met het inrichten van restaurants en café’s. Zowel binnen als buiten worden onze meubelen toegepast en wij adviseren u graag met het afstemmen van de juiste kleuren en patronen. Indien het om een groot project gaat kunnen we ook een afspraak met u maken op locatie en een aantal van onze stoelen meenemen. Uiteraard kunt u geheel vrijblijvend onze showroom in Harlingen bezoeken. Bel dan wel even vooraf aan uw komst. De laatste tijd zien we dat onze meubelen steeds vaker in het interieur toegepast worden.
Heeft u stoelen of tafels op voorraad?
Nee, we hebben geen voorraad aangezien alles speciaal op bestelling gemaakt wordt. Soms verkopen we een aantal modellen uit onze showroom.
Er wordt gebruikt gemaakt van de hoogwaardige en duurzame materialen. Voor de rotanstoelen, banken en krukken worden de volgende materialen gebruikt:
Rotan: Mallaca rotan 1e keus AB 18-32 mm en Loonty 1e keus 8-16 mm. Rotan groeit in de regenwouden, en is een snel groeiende plant. Rotan is enorm sterk en gaat generaties mee. Een misverstand is dat rotanmeubelen gemaakt zijn van bamboo. Er is echter een groot verschil; bamboo is hol en rotan is massief waardoor je het kan buigen. Rotan is duurzaam hout. Rotan behoeft nauwelijks onderhoud. Voor de zittingen: massief beukenhout en voor het weven Rilsan PA11 keuze uit 28 kleuren. De afgebeelde kleuren op uw beeldscherm kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Rilsan: Rilsan is geen plastic! Rilsan is het materiaal waarmee geweven wordt. Rilsan is een hoogwaardig polyamide op biologische basis, geproduceerd van duurzame Ricinuszaden van de Ricinus Communis, ook wel de wonderboom genoemd. Het materiaal
is soepel , prima vormbaar en uitstekend bestand tegen veroudering en bovendien verkrijgbaar in 28 verschillende kleuren. Tevens heeft Rilsan een ruim temperatuurbereik van -50 C° tot + 70 C°. Flexibel en ideaal voor het weven Resistant tegen verschillende
weersinvloeden regen, ijs sneeuw en zon resistant tegen ultra violet. Resistant tegen insecten, termieten, schimmels etc. Rilsan verkleurt niet. Voor het vernissen wordt 1e kwaliteit bootlak gebruikt en roestvrijstalen bevestigingsmiddelen en messing spijkertjes.
Op onze meubelen heeft u twee jaar garantie onder voorbehoud dat deze gebruikt worden voor de doeleinden waar ze voor gemaakt zijn. Namelijk zitten en/of relaxen, onze meubelen zijn niet bedoeld om op te springen en te lopen.
Hoe kan ik mijn rotanmeubelen het beste onderhouden?
Rotan meubelen kunnen het best worden schoongemaakt met een lauw sopje van groene zeep en zachte borstel.
Het gebruik van meubelolie, wassen of chemicaliën raden we ten zeerste af. Mocht de laklaag na verloop van tijd verminderen, breng dan zelf een nieuwe pantserlaag aan met bootlak. Zo kunt u vele, vele jaren genieten van uw unieke meubel.
Rotan meubelen kunnen best tegen een regenbuitje maar kijk uit dat je rotan meubelen niet te lang in de nattigheid staan. In de zomer is het verstandig om je rotan meubelen af te dekken als ze buiten staan ( luifel, overkapping of parasol) en in de winter kun je de rotan meubelen het beste binnen zetten. Net als het rotan, kan de Rilsan rugleuning en zitting het beste worden schoongemaakt met een lauw sopje met groene zeep en een zachte borstel daarna afdrogen met een droge doek.
In principe kunt u uw bestelde meubel niet ruilen omdat het speciaal voor u op bestelling vervaardigd is.
Voordat de meubelen naar de klant gaan controleren we ze eerst in onze showroom. Mocht uw meubel toch onverhoopt beschadigd zijn dan kunt u het binnen 8 dagen retour sturen. De kosten voor retournering zijn voor eigen rekening evenals het risico van retourzending. Zodra wij het retour hebben ontvangen, stellen we u hiervan op de hoogte en zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u worden overgemaakt.
Krijg ik korting wanneer ik een groot aantal bestel?
Wij kunnen geen korting geven bij grote aantallen. Alles wordt met de hand gemaakt en het proces gaat niet sneller bij een grotere bestelling.
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW en verzendkosten?
De prijzen, vermeld op onze site, zijn exclusief BTW. De verzendkosten zijn volledig voor rekening van de koper. Onze offertes zijn geldig van een periode van twee maanden vanaf de datum van het aanbod.
Hoe hoog zijn de transportkosten vanuit Frankrijk?
We proberen de kosten zo laag mogelijk te houden door het verzamelen van orders. Zodra er een bestelling voor ons klaar staat, halen we die zelf uit Frankrijk om het vervolgens bij u af te leveren. Wij nemen contact met u op wanneer uw bestelling klaar staat en spreken datum en tijdstip met u af voor de levering. Bij kleinere bestellingen is het ook mogelijk direct vanaf de fabriek te laten verzenden. Vooraf brengen we uiteraard u op de hoogte van de kosten.
Hoe betaal ik het bestelde product?
Zodra u een bestelling bij ons geplaatst heeft ontvangt u de factuur voor de eerste aanbetaling van 50%. Na ontvangst van de betaling zal de bestelling in behandeling worden genomen en vanaf dat moment gaat de aangegeven levertijd lopen.
Wat kan ik verwachten van de service?
Wij vinden het enorm belangrijk dat u tevreden bent met uw bestelling. Wanneer u om welke reden dan ook niet tevreden bent, zullen wij alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Onze rotan meubelen zijn duurzaam, mocht na verloop van intensief gebruik uw meubel toe zijn aan herstelwerkzaamheden dan kunnen we dat voor u verzorgen. In de Franse ateliers worden regelmatig stoelen en banken, na jarenlang gebruikt te zijn op de Franse terrassen, weer hersteld zodat ze weer een lang periode mee kunnen.
Staat uw vraag er niet bij?
Neem gerust contact op
Volgt u HA50 al?
Blijf op de hoogte via onze social media kanalen